Integruota chemijos ir biologijos pamoka „DNR išskyrimas iš braškių“
Renginio data: 2024 m. birželio 13 d.I klasės gimnazistė Gustė Žarnauskaitė pasiteiravo chemijos mokytojos Ilonos Prajarienės, gal galima per pamoką išskirti DNR iš braškių. Mokytoja mielai sutiko, parengė tiriamojo darbo aprašymą ir gimnazistai, pasiskirstę į grupes, kibo į darbą. Augustė Karkauskaitė atsinešė braškių, Gustė Burbaitė indų ploviklio, kitas priemones mokytoja parūpino iš anksto. Vieni trynė braškes, kiti ruošė ardymo tirpalą, vėliau filtravo paruoštą braškių mišinį ir pagaliau, kol mėgintuvėliai stovėjo nejudinami, tirpalų sąlyčio riboje atsirado balkšvų debesėlio pavidalo drumzlių – genominė DNR, aplipusi baltymais ir kitomis priemaišomis. DNR – tai branduolyje saugoma paveldimoji informacija, užkoduota į siūlą panašiose molekulėse.
Šis tiriamasis darbas yra puikus chemijos ir biologijos integracijos pavyzdys. Tiriamieji darbai suteikia galimybę mokiniams taikyti teorines žinias praktiškai, atliekant laboratorinius eksperimentus. Tai ne tik skatina gilesnį supratimą, bet ir įtraukia, sudomina mokinius. Be to, laboratoriniai darbai skatina bendradarbiavimą ir problemų sprendimo įgūdžius.