Igliaukos – Liudvinavo gimnazijų projektas „Keliaukime kartu“

Prasidėjus vasarai, kai taip negailestingai kepina saulutė ir visiškai nesinori sėdėti mokykliniame suole, išradingieji Liudvinavo Kazio Borutos ir Igliaukos Anzelmo Matučio gimnazijų mokiniai ir mokytojos sugalvojo praplėsti mokomąsias erdves.

Žvalgytis arti nenorėjome. Prisiminę prieš metus užsimezgusią abipusę draugystę kelionės po Estiją ir Suomiją metu, pradėjome krautis lagaminus. Taigi, birželio 10-12 dienomis   44 Liudvinavo Kazio Borutos ir Igliaukos Anzelmo Matučio gimnazijų mokiniai, lydimi mokytojų pasinėrė į įspūdžių kupiną kelionę – projektą „Pažintis su pietų Lenkija“.

Pirmoji kelionės diena buvo šiek tiek varginanti, nes reikėjo autobusu įveikti apie 800 kilometrų. Nuvykus į Zakopanę ir išvydus pasakiško grožio Tatrų kalnus, nuovargis išnyko lyg pamojus burtų lazdele. Mes, Suvalkijos lygumų vaikai, akimis rijome neregėtus vaizdus, ištisas valandas vaikščiojome kalnų papėdėmis, pilna krūtine kvėpėme kaip krištolas tyrą orą, uodėme vieną už kitą svaigesnius gamtos kvapus, gėrėjomės romantiško grožio Zakopane. Po pirmojo vakaro, praleisto kartu su draugais iš Liudvinavo, nakvojome netoli Zakopanės esančiame viešbutyje „Na-szczycie“.

Išaušo gražus saulutės bučiuojamas rytas. Jaunieji turistai iš Igliaukos ir Liudvinavo jau skubėjo seniausia Zakopanės kurorto gatve Koscieliska. Gimnazistai kuo skubiau troško įveikti ne kalną, o save. Todėl svilinant vasariškam karščiui ir kažkur atostogaujant vėjeliui, kopėme į 1123 metrų aukščio Gubaluvkos kalno viršūnę. Sunku buvo atsakyti į mokytojos klausimą, kiek laipsnių kalno viršūnėje oro temperatūra buvo žemesnė nei kalno papėdėje? Atsakymas tik vienas – visur labai karšta! Tačiau nuo kalno viršūnės atsivėrusi Tatrų ir kaimyninių Gorcų, Pieninų ir Beskidų kalnų panorama gniaužė kvapą ir norėjosi šaukti „NUOSTABU“. Pasikrovę gerų emocijų ir energijos visai dienai, atsisveikinome su svetinga Gubaluvkos kalno viršūne.

Kita kelionės stotelė – Veličkos druskų kasyklos, kurios yra įtrauktos į UNESCO Pasaulio kultūros paveldo sąrašą. Nusileidome į 135 metrų gylį, vaikštinėjome 2 kilometrų ilgio trasa. Susipažinome su druskų kasybos istorija, su sunkiu kalnakasių darbu. Bene labiausiai patiko šių kasyklų kūrinys – Palaimintosios Kingos koplyčia. Nuostabu, nes   joje viskas padaryta iš druskos. Buvo įdomu sužinoti, kad dar ir šiomis dienomis Kingos koplyčioje vyksta pamaldos, klasikinės muzikos koncertai, tuokiasi jaunavedžiai. Sužavėjo druska prisodrintas ežeras, ryškiai žalios spalvos vanduo, o į jį įmestas pinigėlis, tikimės, išpildys mūsų slapčiausią norą. Štai ir antroji kelionės naktis, kurią pasigėrėję vakarine Krokuva praleidome Krokuvos priemiestyje įsikūrusiame viešbutyje „Zalesie“.

Ryto saulutė vėl kėlė ir kvietė jaunuosius keliauninkus į Karalių miestą, „Lenkijos deimantą“- didingąją Krokuvą. Orientuotis ir įminti visas šio miesto mįsles mums padėjo gidė. Ekskursiją pradėjome skverelyje prie paminklo Žalgirio mūšiui atminti. Senamiesčio pakraštyje praėjome pro Krokuvos gynybinių sienų liekanas, Florijono vartus ir Barbakaną – miesto vartus. Turgaus aikštėje matėme Švč. Mergelės Marijos bažnyčią, miesto rotušės bokštą, paminklą A. Mickevičiui. Apsilankėme prie Vyslos upės gotikinėje pilyje, įspūdingoje Vavelio katedroje, kurioje buvo karūnuoti beveik visi Lenkiją valdę karaliai. Sunku viską ir aprašyti, geriau patiems nuvykti ir viską pamatyti, nes ne veltui Krokuva vadinama senąja sostine, kurios istorinis centras yra įtrauktas į UNESCO Pasaulio kultūros paveldo sąrašą.

Kelionės aptarimas-refleksija vyko kiek neįprastai, eiliuotai. Dirbdami grupėse gimnazistai kelionėje patirtas sėkmes, nuotykius, naujus atradimus bei emocijas išreiškė stebinančio grožio ketureiliais. Norėtųsi, kad šioje kelionėje įgytos patirtys būtų gražus startas vasaros atostogoms ir naujiems iššūkiams. Tikimės, kad su sutiktais draugais iš Liudvinavo Kazio Borutos gimnazijos turėsime dar ne vieną malonų susitikimą ir sėkmingai tęsime bendrą Igliaukos-Liudvinavo projektą „Keliaukime kartu“.

Igliaukos Anzelmo Matučio mokytoja Gintarė Skrinskienė

Visi keliauninkai nuoširdžiai dėkoja ekskursijos organizatorei bei vadovei, Liudvinavo Kazio Borutos ir Igliaukos Anzelmo Matučio gimnazijos geografijos mokytojai Rimai Lukoševičienei, taip pat kelionės metu atsakingoms už mokinių saugumą Liudvinavo Kazio Borutos gimnazijos mokytojoms Justinai Sajūtei ir Sigitai Dzimijonienei bei Igliaukos Anzelmo Matučio gimnazijų mokytojai Gintarei Skrinskienei.