Integruota biologijos ir matematikos pamoka
Renginio data: 2022 m. balandžio 11 d.Balandžio 11 dieną IV g. klasėje vyko integruota biologijos ir matematikos pamoka-praktikos darbas „Aplinkos veiksnių įtakos pušies ar eglės spyglių ilgiui tyrimas. Variacinės kreivės. Grafinis duomenų vaizdavimas.“ Pamokos tikslas. Atlikti tyrimą ir, remiantis gautais rezultatais, nubraižyti medžio lapų ilgio variacines kreives, apibūdinti modifikacinį kintamumą kaip atsaką į pakitusias aplinkos sąlygas. Pirmiausiai moksleiviai su biologijos mokytoja Ilona Prajariene išsiaiškino, kas yra modifikacinis kintamumas, variacinė eilė, variacinė kreivė. Gimnazistai tiriamąjį darbą atliko grupėse, suformulavo hipotezę: veikiant skirtingiems aplinkos veiksniams vienodą genotipą turinčių spyglių ilgis skirsis. Vieni tyrė pušies, kiti jaunos eglės (6 m.), o trečia grupė 25 metų eglės spyglius. Svarbiausia, kad spygliai būtų nuskinti nuo vieno medžio ir turėtų vienodą genotipą. Moksleiviai sudėliojo variacines eiles, išmatavo spyglių ilgį ir duomenis surašė į lenteles. Matematikos mokytoja Gintarė Skrinskienė paaiškino, kaip naudojant duomenis, pavaizduoti juos grafiškai. Gimnazistai suformulavo išvadas, atsakė į papildomus klausimus ir gavo pažymius.